Lisabona

Choose to be happy - Tramvai electric Lisabona

Lisabona este un oraș minunat care îți pune la dispoziție străduțe înguste pentru a-l descoperi, este un loc în care te relaxezi și care reușește să te surprindă în fiecare moment cu un peisaj de vis. Spre deosebire de alte capitale europene, aici nu vei simți aglomerația cotidiană și graba tuturor. Aici lucrurile se fac calm și liniștit, iar noi ne-am lăsat purtați de atmosfera plăcută și am descoperit pe rând frumusețile lui.

Iată ce am descoperit noi în cele 7 zile de vacanță petrecute în Lisabona:

Ziua 1

Prima zi a fost și ziua în care am ajuns, dar ne-am propus să profităm totuși de timpul rămas chiar dacă era mai scurt și am vizitat Castelul Sao Jorge care este unul dintre cele mai vizitate puncte de atracție al Lisabonei. A fost construit în perioada medievală și deși în prezent au rămas doar zidurile cetății, poziția sa strategică (pe un vârf de deal) oferă o priveliște minunată asupra orașului. Noi am prins apusul și am avut parte de un peisaj feeric.

Choose to be happy - Castelul Sao Jorge Lisabona

Choose to be happy - Priveliste Castelul Sao Jorge Lisabona

Choose to be happy - Apus la Castelul Sao Jorge Lisabona

Ziua 2

• La Muzeul GNR (Muzeul Militar) am ajuns pur întâmplător, iar intrarea era liberă așa că am intrat să vedem despre ce este vorba. Înăuntru am găsit articole folosite în război, precum arme de foc, elemente vestimentare, diferite elemente de comunicație în armată, dar și reconstituiri ale diferitelor încăperi utilizate în acea perioadă și tablouri.

Choose to be happy - Muzeul Militar Lisabona 1

Choose to be happy - Muzeul Militar Lisabona 2

Choose to be happy - Muzeul Militar Lisabona 3

• Mănăstirea Carmo (Convento do Carmo) a rămas fără acoperiș în urma marelui cutremur, însă are zidurile intacte și se poate vedea forte bine de pe pasarela de lângă clădire. Tot de acolo ai ocazia să vezi încă o dată orașul de la înălțime, admirând una dintre frumoasele piațete.

Choose to be happy - Mănăstirea Carmo Lisabona

Choose to be happy - Pasarela Lisabona

Choose to be happy - Priveliste Lisabona

• Magazinul de Sardine l-am descoperit plimbându-ne prin piațete și ne-a fermecat. Erau așezate pe pereți sardine în cutii personalizate cu ani, iar pe fiecare cutie era menționat un eveniment important care s-a petrecut în acel an sau o vedetă care s-a născut atunci. Magazinul era atât de interesant decorat întrucât nu puteai merge mai departe fără să intri să arunci un ochi și să cumperi o cutie de sardine ca suvenir.

Choose to be happy - Magazin de sardine Lisabona

Choose to be happy - Magazin de sardine Lisabona 2

• Plimbare prin piațete unde ne-am răcorit lângă o fântână, am băut Sangria și am ascultat muzică portugheză pe care o poți asculta aici.

Choose to be happy - Piateta Lisabona

Choose to be happy - Sangria Lisabona

• Statuia lui Hristos (Cristo Rei) se află pe partea cealaltă a râului și reprezintă unul dintre simbolurile orașului. Având o înălțime totală de aproximativ 100 de metri, statuia se vede din multe părți ale orașului. Este construit pe o colină iar ea la rândul ei oferă o priveliște foarte frumoasă asupra Lisabonei întrucât se poate urca cu liftul până în vârful blocului de piatră (la baza statuii). Pe malul pe care se află statuia Cristo Rei se poate ajunge atât cu barca, cât și cu trenul.

Choose to be happy - Statuie Cristo Rei Lisabona

Choose to be happy - Panorama Cristo Rei Lisabona

Choose to be happy - Panorama Cristo Rei Lisabona 2

• Am ascultat muzica Fado, muzica tradițională portugheză pe care o poți asculta aici.

Ziua 3

• Am vizitat Stadionul Benfica, stadionul uneia dintre echipele de fotbal din Lisabona. Am avut noroc ca am nimerit la campionatul de fotbal dintre școli, iar terenul stadionului era împărțit în mici terenuri pentru diferite echipe. Toți copii care jucau erau îmbrăcați în culorile oficiale ale echipei și se vedea tare frumos.

Choose to be happy - Stadionul Benfica Lisabona 2

• Turnul Belem reprezintă un alt punct de interes al Lisabonei. Fiind construit în secolul 15 și având un rol important în activitatea maritimă o bună perioadă de timp, acesta are o însemnătate istorică importantă.

Choose to be happy - Turnul Belem Lisabona

• Croaziera pe râu a fost ceva spontan, erau în preajmă multe bărcuțe și am zis că trebuie să fie ceva relaxant și frumos și nu ne-am înșelat. Am avut noroc să dăm de un domn care vorbea foarte bine engleză și știa foarte multe lucruri despre monumentele aflatele pe malul apei, dar și în general. Ne-am bucurat de plimbarea plăcută și am aflat și o mulțime de lucruri interesante.

Choose to be happy - Croaziera Lisabona

• Monumentul Descoperirilor este o construcție care subliniază epoca marilor descoperiri, motive ale vieții pe mare, dar și militare, prin cele 34 de statui reprezentând diferite personaje specifice. Printre cele mai cunoscute personaje sunt: Vasco da Gama, Magellan, Felipa de Lancaster şi Camoes. În interiorul monumentului există un lift care urcă până pe platforma de sus, iar de acolo priveliștea este de vis, elementele orașului îmbinându-se într-un mod foarte armonios.

Choose to be happy - Monumentul Descoperirilor Lisabona

Choose to be happy - Priveliste Monumentul Descoperirilor Lisabona

• Mănăstirea Geronimo este cel mai important monument național al Portugaliei. Construcția ei a durat între 1501 și 1570, iar costul acesteia a fost echivalentul a 70 de kilograme de aur pe an. Mănăstirea era locul în care se făceau rugăciunile înainte de a pleca pe mare, dar și locul în care se celebrau marile descoperiri geografice.

Choose to be happy - Mănăstirea Geronimo Lisabona

• Grădina Botanică Tropicală este un loc ideal pentru relaxare întrucât este foarte liniște și ești înconjurat de plante tropicale și nu numai. Aici am găsit palmieri, portocali, cactuși imenși, dar și păsări care se plimbau prin grădini pe lângă noi.

Choose to be happy - Palmieri Gradina Botanica Tropicala Lisabona

Choose to be happy - Gradina Botanica Tropicala Lisabona

Choose to be happy - Rata Gradina Botanica Tropicala Lisabona

Ziua 4

Această zi a fost dedicată în întregime localității Sintra, la aproximativ 40 de minute de mers cu trenul de Lisabona, situată pe marginea Oceanului Atlantic. Ajunși în gară am intrat în contact cu un ghid care ne-a însoțit toată ziua și ne-a arătat câteva locuri foarte interesante:

• Palatul și Parcul Pena formează un peisaj rupt dintr-o carte colorată cu povești. La exterior castelul este foarte colorat, cu arcade frumos îmbinate, iar interiorul este foarte elegant. Camerele sunt decorate cu faianțe, tavane atent scupltate și mobilier bine lucrate care încadrează foarte frumos ferestrele cu vedere către grădini.

Choose to be happy - Palatul Pena Lisabona

Choose to be happy - Palatul Pena Lisabona 2

Choose to be happy - Palatul Pena Lisabona interior

• Castelul Maurilor este lângă castelul Pena și este construit în vârful unor stânci.

Choose to be happy - Castelul Maurilor Sintra Lisabona

• Palatul Quinta da Regaleira este un loc impresionant având tuneluri secrete, grădini foarte mari frumos amenajate, dar și obicte de artă și decorațiuni.

Choose to be happy - Palatul Quinta da Regaleira Sintra Lisabona

Choose to be happy - Gradini Palatul Quinta da Regaleira Sintra Lisabona

Choose to be happy - Palatul Quinta da Regaleira Sintra Lisabona 2

• Plaja la Oceanul Atlantic m-a fermecat, iar oamenii care făceau surf m-au făcut să mă simt ca într-un film întrucât doar la TV mai văzusem până acum (poți vedea filmulețul cu cei care făceau surf aici). La marginea plăjii era o stâncă ce putea fi urcată cu ajutorul a aproximativ 300 de scări. A meritat din plin efortul de a urca fiecare scară pentru a vedea totul de sus.

Choose to be happy - Plaja Oceanul Atlantic Sintra Lisabona

Choose to be happy - Plaja Oceanul Atlantic Sintra Lisabona 2

• Plimbarea în Sintra s-a încheiat cu vizitarea Capo da Roca, cel mai vestic punct al Europei, unde poți spune că se termină Europa.

Choose to be happy - Capo da Roca Sintra Lisabona

Ziua 5

• Am început ziua cu o vizită la Acvariu (Oceanario de Lisboa) unde l-am întâlnit pe domnul care făcea baloane de săpun uriașe, iar în acvariu am văzut pentru prima oară Dragonul Marin. La momentul vizitării aveau și o expoziție temporară care crea un cadru perfect de relaxare pe care o poți vedea aici.

Choose to be happy - Baloane de sapun Lisabona

Choose to be happy - Acvariu Lisabona

Choose to be happy - Acvariu Lisabona 3

• Ne-am plimbat cu Telegondola pe malul râului Tejo și am văzut podul Vasco da Gama care are o lugime de 17.200 metri, iar stâlpii  de susținere ajung la o adâncime de de 85 de metri sub nivelul mării.

Choose to be happy - Telegondola Lisabona

Choose to be happy - Podul Vasco Da Gama Lisabona

• Placa de Comercio și Arcul de Triumf

Choose to be happy - Arcul de Triumf Lisabona

Choose to be happy - Catel de nisip Placa de Comercio Lisabona

Ziua 6

Am vizitat Cascais care este tot în apropierea Lisabonei, unde de data asta am profitat de soarele puternic și am făcut și plajă.

Choose to be happy - Cascais Lisabona

Choose to be happy - Cascais Lisabona 2

• Boca del Inferno este un alt loc de văzut în Cascais unde natura a creat ceva superb.

Choose to be happy - Boca del Inferno Lisabona

Choose to be happy - Boca del Inferno Lisabona 2

Ziua 7

• Muzeul de faianta (Azulejo) prezintă cultura faianței decorative portugheze care înfrumusețează clădirile la interior și la exterior, precum și evoluția acestei arte de-a lungul timpului.

Choose to be happy - Muzeul de faianta (Azulejo) Lisabona

Choose to be happy - Muzeul de faianta (Azulejo) Lisabona 2

Choose to be happy - Muzeul de faianta (Azulejo) Lisabona 3

• Fair Da Ladra este un târg de antichități, dar și de produse noi produse în Portugalia.
  • Panteonul adăpostește mormântul lui Vasco Da Gama, iar de pe terasă îți face apariția o nouă panoramă a Lisabonei

Choose to be happy - Panteon Lisabona

Choose to be happy - Panteon Lisabona 2

Choose to be happy - Priveliste Panteon Lisabona 2

• Gard decorat cu faianță (lângă Panteon)

Choose to be happy - Priveliste Panteon Lisabona

• Plimbare cu tramvaiul electric 28 pe străduțele înguste ale Lisabonei unde în anumite zone tramvaiele de pe ambele sensuri merg pe aceeași șină și se așteaptă unul pe celălalt. Poți vedea aici fulmulețul cu plimbarea.

Choose to be happy - Tramvai electric Lisabona

Lisabona este un oraș romantic pe care trebuie să îl vezi. Aici vei uita de toate grijile și vei petrece fiecare moment bucurându-te de atmosfera relaxantă simțind cu adevărat că ești în vacanță.

Choose to be happy!

Share dacă ți-a plăcutShare on Facebook