Viena

Viena este un oraș absolut minunat cu o groază de lucruri de văzut și făcut, atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Indiferent că ești pasionat de muzee, plimbări sau localuri unde să savurezi un cappucino vienez, orașul îmbină perfect toate aceste tipuri de activități.

Un lucru foarte util este Viena Pass, în cazul în care stai câteva zile și te decizi să vizitezi câte ceva din ce are orașul să îți arate. Îl poți folosi pentru intrări gratuite la foarte multe atracții ale orașului (inclusiv la cele reprezentative) și pentru a merge cu autobuzul Hopp On-Hopp Off care face turul orașului. Dacă încă nu te-am convins, copii sub 6 ani (însoțiși de un adult cu Viena Pass) beneficiază gratuit de avantajele cardului. Cardul se poate comanda online, însă trebuie ridicat personal de la sediul lor (stația de metrou Karlsplatz).

Noi am ajuns în Viena sâmbătă seară așa că am decis să începem vacanța cu o vizită la parcul de distracții Prater. Parcul este mare și are o multitudine de atracții pentru toate vârstele, inclusiv din acelea cu multă multă adrenalină :). Începând de a doua zi ne-am luat Viena Pass pentru 3 zile (duminică, luni și marți). Iată ce am vizitat:

Duminică:

Ne-am început ziua cu o prăjitură delicioasă la Gloriette care este în cadrul grădinilor Schonbrunn. Vitrina era plină de delicatese și cu greu ne-am hotărât la 3.

gloriette

Pregătiți de aventură, am plecat către Zoo care este la câteva minute de mers către palat. Este imensă și are o multitudine de animale. Pe noi ne-au atras foarte mult ursul polar, ursul panda și cangurii întrucât nu mai văzusem până acum. Extrem de interesantă a fost și pădurea tropicală amenajată, care are în centru o peșteră cu lilieci micuți.

urs-polarurs-pandacangur

După Zoo am vizitat Palm House Schönbrunn (sera palatului) și ne-am plimbat prin grădini care aveau copaci tunși astfel încât să formeze un perete viu, alei cu arcade de plante verzi și trandafiri, flori, dar și fântâni.

palm-house-schonbrunn

palm-house-schonbrunn-3

arcade-trandafiri-palatul-schonbrunn

Plimbarea prin grădini s-a finalizat cu o vizită la palatul Schonbrunn care este cu adevărat spectaculos. La intrare am primit un audio guide în limba română care ne-a povestit întreaga viața a Reginei Sisi și a împăratului Franz-Joseph, pe măsură ce admiram frumusețile castelului păstrate intacte în ciuda trecerii timpului.

La ieșirea din palat se află Imperial Carriage Museum care, deși nu este mare, este pur și simplu wow. Acolo am găsit trăsuri regale trase de cai, cărate de cărăuși, trăsurile folosite pentru copii, de gală, de înmormântare, trăsuri mai vechi, dar și modele mai noi.

imperial-carriage-museum

Întrucât după o plimbare este mereu binevenită și o relaxare am hotărât să luăm autobuzul Hopp On-Hopp Off până la Opera și am admirat clădirea Operei care este foarte mare și frumoasă. La momentul în care am ajuns era proiectat pe un perete, special amenajat, concertul care se derula în interior, iar oamenii care nu intraseră înăuntru la concert erau așezați în fața clădirii pe scaune special aduse și priveau concertul proiectat. Mi s-a părut extrem de interesant.

Vizitele zilei de duminică s-au încheiat la Catedrala Sfântul Ștefan care este o construcție spectaculoasă și reprezintă una dintre emblemele orașului.

catedrala-sfantul-stephen

Luni:

Ziua de luni a debutat cu o vizită la Biblioteca Națională unde erau expuse cărți și manuscrise vechi de sute de ani, așezate pe rafturi dispuse pe etaje, accesibile cu scară. Întotdeauna am fost mare fan al cărților fizice așa că pentru mine această locație a fost de-a dreptul fascinantă.

state-hall-of-the-austrian-national-library

Am continuat cu vizitarea muzeului Imperial Treasury unde se regăsesc o parte din obiectele imperiale: chei, sceptre, coroane, veșminte, steaguri, pătuț si haine de copii, cruci, săbii, șfeșnice și multe altele. O altă locați care amintește de perioada regală este Hofburg Imperial Palace. Aici am admirat argintăria, porțelanurile, pahare de cristal, lenjerii ștampilate cu emblema regală, rochii și bijuterii, mobilă și tablouri pe măsură ce audioguide-ul ne relata povestea regalității.

imperial-treasury-vienna-2

imperial-treasury-vienna-4

imperial-treasury-vienna-3

imperial-treasury-vienna-6

Următorul obiectiv a fost o locație care ne-a captivat cu totul: Time Travel. Aici am făcut o călătorie în timp și ni s-a prezentat într-un mod cât se poate de dinamic istoria ultimilor sute de ani. Turul a început cu câteva noțiuni introductive prezentate de personajele reprezentative ale imperiului făcute din grafică,  a continuat cu un film 5D extrem de bine realizat cu evoluția istorică și ni s-a prezentat perioada războiului dintr-o cameră care simula un buncăr subteran. Deși pare greu de reținut care a fost succesiunea la tron și tărâmurile deținute de imperiu, un film proiectat cu genealogia dinastiei, prezentat de manechine care se mișcă, a reușit să surprindă perfect toate elementele importante. Și pentru că valsul vienez a fost mereu prezent în istorie, cât și în prezent, spre finalul turului am pătruns într-o încăpere care simulează spiritul acestui dans. În mijlocul încăperii se aflau niște băncuțe dispuse pe o platformă rotundă și înconjurate de ecrane. După ce s-a stins lumina, pe fundal se auzea valsul vienez, iar băncuțele se învârteau. Pe ecrane au apărut oameni care valsau creând o atmosferă minunată.

time-travel

time-travel-3

Ziua de luni s-a încheiat cu o croazieră pe Dunăre unde am prins schimbarea nivelului apei prin ecluză care mi s-a părut foarte interesant. Fiind în apropiere am făcut și o scurtă urcare în turnul Dunării cu liftul rapid care oferă o priveliște de sus a Vienei spectaculoasă.

ecluza-dunare-2

turnul-dunarii

Marți:

Ultima zi de vizitare a început cu Hundertwasser și Kunst Museum și a continuat cu o nouă vizită în parcul de distracții Prater. De această dată ne-am dat în roată, ne-am plimbat cu trenulețul Liliput și am mai testat câteva atracții. Ultima oprire a fost la Madame Thousauds unde ne-am distrat grozav întrucât este o locație interactivă în care te poți deghiza pentru a face poze cât mai realiste cu personajele. Miercuri am părăsit Viena, nu înainte de a face o scurtă oprire la Pandorf.

hundertwasser

vienna-giant-ferris-wheel

Ne-a plăcut foarte mult Viena, un oraș frumos și curat, plin de istorie, cu extrem de multe atracții și cu o bucătărie delicioasă. Recunosc că metroul și parcarea ne-au dat puțin de furcă, dar am reuși să trecem peste. Am mâncat șnițel vienez, ștrudel vienez cu mere și brânză cu cremă de vanilie, care au fost de-a dreptul delicioase. Acum am înțeles de ce se spune că acolo e țara lor. Nu a fost mai prejos nici cappucino vienez care a avut un gust aparte față de ce am mai savurat până acum.

A fost o vacanță minunată cu vreme bună, am construit amintiri de neuitat și ne-am bucurat de fiecare moment.

Choose to be happy!

Share dacă ți-a plăcutShare on Facebook